22 februari, 2016

Tada! - tas van bloemgrannies

En nu zeg ik wel "tada" maar eigenlijk is deze tas al jaren af. Hij hangt op alle beurzen waar ik aan deelneem ter inspiratie en iedere keer weer vallen mensen als een baksteen voor dit vrolijke tasje. En daarom laat ik hem ook maar zien op mijn blog om ook jou misschien te inspireren.




















Het patroon van de granny komt uit het boek "Hippe Granny Squares haken" van Cécile Franconie. Zij heeft met deze zelfde granny ook een tas gehaakt. De sluiting en het hengsel heb ik zelf verzonnen. In het boek werden namelijk kant en klare hengsels gebruikt en heeft de tas geen sluiting en omdat de tas een beetje open bleef staan, heb ik zelf maar een sluiting verzonnen.

























Ik heb de tas gehaakt met  haaknaald 2,5 mm en allerlei kleurtjes "Catania" en "Limone", maar iedere andere katoen werkt natuurlijk net zo goed. Het is een prima manier om restjes op te maken want veel heb je niet nodig. Alleen van wit heb ik - voor zover ik me kan herinneren - bijna een hele bol gebruikt. De binnenkant heb ik gevoerd met een simpele witte katoen.

























Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat deze tas regelmatig 'oh's en ah's' oproept! Instant vrolijkheid!
    Leuk dat je hem hier laat zien.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marjolein,
    Wat een leuke tas. Ik ben dol op vrolijke kleurtjes haha. :-) word je helemaal vrolijk van.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tas! Geeft een heerlijk voorjaarsgevoel!

    BeantwoordenVerwijderen