08 februari, 2016

Tada! - kleuterjurkje

Ik haakte een jurkje voor mijn dochter van 4. Een lekker warm jurkje zonder mouwen, een overgooier eigenlijk dus. Met een legging en een shirt met lange mouwen loopt ze er lekker warm bij.

























Het garen dat ik gebruikte is "Universa" van Schachenmayr. De bovenkant haakte ik met "164 Teal Heather", de onderkant met "288 Pastel Mix". Ik gebruikte haaknaald 4,0 mm.




















Er is geen patroon van. Ik heb het jurkje gehaakt met een goed passend ander jurkje naast me en haakte alle onderdelen net zo groot als het bestaande jurkje. Daarna een simpel maar leuk randje langs de hals en de armsgaten en klaar. Bij interesse kan ik het patroon wel uitschrijven. Laat het maar weten!





















Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Super leuk en wat heb je prachtige woo gebruikt! Ik zie het helemaal voor me met shirt en legging. Hier heeft ze wel even plezier van. Het shirt met lange mouwen kan er eentje met korte worden; dan draagt ze 'm zó het voorjaar in :-))

    BeantwoordenVerwijderen