21 januari, 2015

CAL 2015 - week 3

Een rustig weekje deze keer met maar één toer. En hoewel dat misschien een beetje weinig is, maakt de steek een heleboel goed. Wat een leuke steek zeg! Het lijkt wel een beetje op een parelsnoer. Erg mooi en erg leuk om te doen. Ik denk dat deze steek ook erg leuk is om te gebruiken als rand rond een deken, ingeklemd tussen twee toeren stokjes of halve stokjes. Of gewoon zo als hij er nu uitziet, met die boogjes van lossen er over heen.

Mijn blauwe deken ziet er nu zo uit:

























En mijn roze deken ziet er zo uit:

























En als je ze naast elkaar legt kan je zien dat de katoenen deken echt een stuk kleiner gaat worden. De blauwe is nu 35 x 35 centimeter en de roze 25 x 25 centimeter.















Mijn dochter van 10 haakt ook en vond de steken van de dekens ook zo leuk. Maar om nu een hele deken te haken werd haar (en mij!) toch wel een beetje te gek. Toch wil ze heel graag al die leuke, nieuwe steken leren dus hebben we besloten dat ze een sjaal gaat maken. Korte toeren van 30 steken (28 steken voor de patronen en twee kantsteken). Zo kan ze toch alle steken haken maar is ze er niet zo lang mee bezig. Wat vind je van haar werk?













Vrijdag alweer week 4. We (mijn dochter en ik) hebben er zin in!

Marjolein

3 opmerkingen:

  1. Wat zien jouw vierkanten er mooi vierkant en gelijkmatig uit. Leuk om het verschil tussen de twee versies te zien.
    Knap dat jouw dochter de steken haakt en een mooie das maakt.

    Veel haakplezier voor jullie samen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vierkanten zijn het al. Leuke oplossing voor jouw dochter zo leert ze toch de nieuwe steken die wij ook leren :-) en hij ziet er netjes uit hoor complimenten hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vierkanten vind ik prachtig gedaan. Leuk dat je 2 versies hebt in een ander materiaal zo kan je zien wat voor effecten je bekomt qua garenstructuur.
    En voor jouw dochter een dikke pluim hoor !!! Voor de mama ook hoor :-)

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen