14 januari, 2015

CAL 2015 - week 1

Ken je de nieuwe CAL van Tertia en Jolanda al? En zo ja, doe je dan ook mee? Ik wel! Met een lichte vertraging ben ik gisteren begonnen met het haken van twee dekens. Ja je leest het goed: twéé dekens. Ik kon niet kiezen en heb daarom bedacht dat ik ze dan maar alle twee ga maken. Ik heb er voor gekozen om beide dekens te haken in dezelfde garens en kleuren die door Tertia en Jolanda gebruikt worden. Natuurlijk is het ontzettend leuk om je eigen kleuren te kiezen maar deze keer doe ik ze precies na. Ik vind namelijk dat ze de kleuren zo goed gekozen hebben, ik had zelf precies hetzelfde kunnen uitzoeken! Daarbij is het zo heel makkelijk garen uitzoeken want je weet van te voren precies hoeveel je van iedere kleur nodig hebt.

De blauwe deken wordt gehaakt met "Bravo" van Schachenmayr en haaknaald 4,5. Het resultaat van week 1 mag er zijn. Een mooie granny met een afmeting van 26 x 26 cm. Het plan is om van deze deken een sprei te maken voor op ons bed.

























De roze deken wordt gehaakt met "Durable Coral" en haaknaald 3,5. Ook deze granny mag gezien worden! De afmeting van deze granny is 18 x 18 cm. Waar deze deken uiteindelijk gaat belanden weet ik nog niet.
























Het glittergaren is "Miracle" van Schachenmayr. Een garen dat helaas uit de productie gehaald is. Heb je nog wat nodig? Wees er dan snel bij! Ik ga proberen of ik er nog meer van kan bestellen. En als dat niet meer gaat, ga ik op zoek naar een mooie vervanger.

Vanavond snel verder met de toeren van week 2!

Marjolein

1 opmerking:

  1. Leuk om de twee dekens zo naast elkaar te zien groeien.
    Wat een pecht dat het Miracle-garen uit de ptroductie is gehaald net nu Tertia en Jolanda met de CAL zijn begonnen. Dit garen geeft de dekens net wat extra glans.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen