14 juni, 2014

Cute Little Animals - boekverslag

Ik weet niet goed meer wanneer en van wie ik heb leren haken. Ik weet dat ik op de lagere school heb leren vingerhaken en breien maar ik geloof niet dat ik daar heb leren haken. Het kan best zijn dat ik het mezelf geleerd heb. Het eerste dat ik me kan herinneren dat ik gehaakt heb zijn een paar kippen en een haan. Ik was begin twintig, woonde samen en zat 's avonds op de bank kippen te haken. Het patroon kwam uit een Burda. Een erg leuk patroon om te maken. De kippen heb ik nog steeds maar het patroon kan ik helaas niet meer vinden.
Ik heb periodes gehad waarin ik veel haakte en even zoveel periodes waarin ik helemaal niet haakte. Maar wat ik bijna altijd maakte waren beestjes en knuffels. Toen ik een jaar of drie geleden het haken weer oppakte (om het sindsdien niet meer neer te leggen!), begon ik ook weer met het haken van beestjes. En ondanks het feit dat ik tegenwoordig meer dekens, kussens, tassen en dergelijke maak, vind ik het haken van amigurumi en knuffels nog steeds erg leuk om te doen! Daarom deze keer een Amerikaans boekje in de spotlight helemaal gewijd aan schattige kleine dieren.

Inhoud:
De inhoud van "Cute Little Animals" bestaat uit acht verschillende patronen voor dieren met een heel verrassend karakter. Achterin het boek staan de gebruikte afkortingen, hoe je het best van kleur wisselt en een aantal borduursteken. Je wordt wel geacht te kunnen haken want er is geen uitleg over de gebruikte haaksteken. Het boek is geschreven in het Engels en gebruikt de Amerikaanse haaktermen en heeft 36 pagina's.







Patronen:
Bij ieder patroon staat een leuk verhaaltje over de persoonlijkheid van de knuffel waardoor het beestje meteen een eigen karakter krijgt. Ieder onderdeel van de knuffel wordt vervolgens duidelijk beschreven. Sommige onderdelen worden gemaakt van vilt en de benodigde patroondelen staan bij het betreffende patroon. Ook de afwerking wordt duidelijk beschreven inclusief het borduren van bijvoorbeeld ogen.


Chaos A. Cat van pagina 30
Lourdes van pagina 14




















Conclusie:
Het is een leuk boek met schattige knuffels. Mijn dochters hebben hun favorieten al aan mij doorgegeven! De instructies zijn duidelijk. Er wordt gewerkt met Amerikaanse haaktermen. Het is daarom wel prettig als je redelijk goed Engels kan lezen maar als dat niet lukt kan je ook kijken bij mijn blogbericht over het omzetten van haaktermen naar het Nederlands.
Al met al een leuk boekje om te hebben, zeker omdat de knuffels nét even anders zijn als de knuffels uit de Nederlandse boekjes!

Wesley van pagina 10
Nestor Lochland van pagina 26

1 opmerking:

  1. Wat zijn ze leuk. Ieder diertje heeft echt een eigen persoonlijkheid. Weer een boekje voor op mijn wensenlijstje.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen