10 januari, 2014

Haken of schoonmaken?

Zoals ik pasgeleden al schreef, krijg ik in januari altijd opruimkriebels. Het huis moet dan van onder tot boven schoon, een vroege voorjaarsschoonmaak zeg maar. Kasten worden uitgemest, meubels van de kant geschoven en als het mooi weer is lekker de ramen open, frisse lucht naar binnen. Heerlijk! Ondanks die opruimkriebels is schoonmaken toch niet mijn favoriete tijdsbesteding. Liever duik ik in mijn bollen garen of stapel lapjes om iets leuks te maken. Daarom haakte ik dit muisje. Zo kon ik even lekker haken en kan zij me straks helpen met schoonmaken!

Ik haakte deze muis met héééél oude bolletjes Catania die al minstens 14 jaar in de kast lagen. Deze kleur grijs is dan ook niet meer verkrijgbaar. Ooit waren ze bedoelt voor een gehaakte trui maar dat is er om één of andere reden nooit van gekomen. De oogjes kan je vinden in mijn winkel. Het patroon is van Sara Everaarts en kan je onder andere op Ravelry vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten