18 oktober, 2013

Deken haken - update

Weet je de deken nog waar ik het in dit bericht over had? Ik vond het wel eens tijd om je weer een update te geven. Inmiddels heb ik zes banen van 15 vierkantjes aan elkaar gehaakt én alle draadjes weggewerkt. Ik haak per baan de benodigde vierkantjes en haak die vervolgens eerst aan elkaar tot een lange baan. Deze haak ik daarna aan de deken vast en dan werk ik meteen alle draadjes weg.

Ik denk dat ik nog drie banen moet haken om te zorgen dat hij breed genoeg is om lekker op de bank onder weg te kunnen kruipen. Maar als blijkt dat er nog vier banen nodig zijn, haak ik gewoon nog even verder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   

Ik haak alles met halve vasten aan elkaar zodat je aan de goede kant een kleine richel krijgt. Zo krijgen alle vierkantjes een soort "lijstje".
Hij wordt trouwens al lekker warm! Maar ja wat wil je ook, ik haak tenslotte met 100% merinowol, heerlijk!






Ik ben ook al aan het nadenken over de rand. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen maar dat alle kleuren er in voor gaan komen weet ik al wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten