03 mei, 2014

Tada! - Dancing Poppies Baby Bolero

Dit schattige vestje heb ik afgelopen januari gemaakt voor mijn jongste dochter die toen net twee jaar was. Toen ik het patroon op Ravelry zag werd ik er direct verliefd op. De rondjes aan de onderkant en het striktouwtje zijn zo lief!
Het is overigens een makkelijk patroon om te maken, er worden voornamelijk stokjes, lossen en vasten gebruikt. Het vestje wordt in één keer gehaakt zodat je later ook niets dicht hoeft te naaien. Dat scheelt niet alleen tijd maar ook dikke naden aan de zijkant.

"Dancing Poppies Baby Bolero"


Ik heb de grootste maat voor 2-3 jaar gemaakt en hoewel mijn dochter niet klein voor haar leeftijd is, is het vestje nu ze 2,5 jaar is vooral bij haar schouders nog steeds aan de ruime kant. Dat weerhoudt ons er echter niet van het regelmatig aan te trekken. Zodra ik hem uit de kast haal begint ze te springen van blijdschap en roept ze: "Jaaah! Mijn fesje! Ik mag mijn fesje aan!". Dat zegt genoeg denk ik zo :).


























Ik heb het vestje gehaakt met Debbie Bliss "Baby Cashmerino" in de kleur 601 Baby Pink. Een kleurtje dat bij veel rokjes, jurkjes en broekjes uit haar garderobe past. Ik heb een haaknaald 5 mm gebruikt waardoor het vestje heerlijk luchtig en soepel geworden is.
Het garen is overigens lekker zacht en warm, haakt heel erg prettig en is makkelijk in het onderhoud. Ik was het op 30 graden in de wasmachine en laat het vervolgens liggend op een droogrek drogen. Dat is alles. Zelfs na veelvuldig wassen (ik denk toch al zeker zo'n 15 keer) blijft het mooi in model en pilt het niet. Super!

Het patroon
Het patroon heet "Dancing Poppies Baby Bolero" en is ontworpen door Sylvie Damey. Je kan het hier vinden op Ravelry.

Het garen
Debbie Bliss "Baby Cashmerino"
Samenstelling: 55% merinowol - 33% acryl - 12% kasjmier
Gewicht per bol: 50 gram
Looplengte: 125 meter
Haaknaald: 3,25
Wasvoorschrift: machinewas tot 30 graden Celsius
Ik gebruikte 100 gram van kleur 601 Baby Pink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten