19 maart, 2014

Tada! - Bloemensjaal

Waaaaaayyyy back in oktober 2013 ben ik begonnen aan een bloemensjaal. Misschien kan je het je nog herinneren? Zo niet, dan kan je hier alles lezen over het begin van deze sjaal en het garen dat ik er voor uitkoos, Nobiletta van OnLine.
Inmiddels is deze sjaal af, een heel tijdje al eigenlijk en ik bedacht me van de week dat ik hem hier nog niet had laten zien!


 
In mijn bericht van begin oktober schreef ik dat ik er misschien nog een rand om wilde haken en/of een kleuraccent wilde aanbrengen in het midden van de bloemen. Van de rand ben ik helemaal afgestapt, dat vond ik toch niet zo mooi worden en een apart kleuraccent werd net weer te druk dus ook dat idee schoof ik aan de kant.

























Toch vond ik de sjaal zonder wat extra's erg vlak en zelfs een beetje saai en daarom ben ik gaan spelen met wat bling en kraaltjes. Ik koos er voor om verspreid over de sjaal sommige bloemen te versieren met een pailletje en zes kraaltjes in het midden van het patroon. Voor de kleur heb ik een bruine kleur gekozen die mooi aansloot bij de beige kleur van het garen. Het effect is subtiel maar maakt het zeker een veel interessantere sjaal.



















Ik heb de sjaal als voorbeeld meegenomen naar de beurs in Zwolle half februari en daar oogstte hij aardig wat bekijks. Men wilde hem graag van dichtbij bekijken en was niet alleen erg te spreken over het patroontje maar ook over het gebruikte garen en de versiering met pailletten en kraaltjes.





















Hebben jullie wel eens een haakwerk versierd met kraaltjes of pailletjes?

Tot slot nog wat feiten en cijfers voor deze mooie sjaal:

Aantal bloemmotieven: 70

Afmeting: 115 cm op het breedste gedeelte en 50 centimeter hoog
Aantal bollen: 4 bollen Online "Nobiletta" kleur 024 beige

Haaknaald: Addi Swing 3.0 mm

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten