07 maart, 2014

Kleur je weekend: diertinten leguaan



Oké, ik maak er geen geheim meer van. Ik ga open naar jullie zijn en kom er vanaf vandaag rond voor uit:
 
ik ben dol op kleur

Zo, ik heb het gezegd. Ik ben dol op kleur!

Ik hou van kleurige bloemen, het frisse groen van nieuwe lenteblaadjes aan de bomen, zoete ijstinten en zachte pastels.
Maar ook van de zinderende kleuren van de zomer, van tropische bestemmingen en herfstbossen in de zon.
Van stormluchten, woeste wateren en stoepkrijt op de straat.
Van kinderen in vrolijke kleren, snoepjes in een pot, exotische dieren en bakken vol gekleurde knopen en kralen.
Van winterluchten, zonsondergangen en een regenboog op een grijze dag.

Overal om je heen is kleur en waar kleur te vinden is, vind ik inspiratie. Inspiratie voor het maken van foto's maar ook inspiratie voor mijn volgende haakproject. Voor die ene stoere tas of dat lieve babyvestje. Of voor een heerlijk knuffelkussen of mooie sprei.

De kleuren die mij opvallen, die een mooie combinatie aangaan met elkaar probeer ik vervolgens op een foto vast te leggen. En nadat ik in aanraking gekomen was met de website "Design Seeds" bedacht ik me: dat ga ik ook doen! Ik heb genoeg foto's en het is leuk om daar eens wat mee te doen. Dus bij deze.

Vanaf vandaag plaats ik iedere vrijdag een door mij gemaakte foto als kleurinspiratie. Gebruik ze voor je volgende haakproject, voor een mooie quilt, een scrapbookpagina of een kaart voor een vriendin. Alles kan! Veel plezier ermee.

Foto gemaakt door Marjolein Flick

2 opmerkingen:

  1. Hi Marjolein,

    Ik ben heel blij dat jij die fantastisch, gecombineerde kleuren neerzet. Net als jij ben ik ook gek op kleuren/tinten, maar heb grote moeite met combineren, dus dank je wel daarvoor,

    hartelijke groeten,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan! Het is een vast onderdeel van de blog. Iedere vrijdag plaats ik een nieuwe kleurencombinatie. Veel plezier ermee! Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen