11 november, 2013

Tada! - Sint Maarten-lampion

De lampion is af én hij is uitvoerig getest door beide dochters én door beide goed bevonden! Het was een leuk project om te doen. Heerlijk rommelen met vrolijke kleurtjes, bekende haaksteken en onbekende haaksteken. Erg leuk. Om de lampion wat meer vormvast te maken, heb ik langs de bovenrand een stuk ijzerdraad gelegd en toen vastgehaakt met een toer vasten. Zo blijft de rand tenminste een beetje rond. En als hij wat uit model raakt, buig je hem heel gemakkelijk weer in de goede vorm. Daarna twee rijen lossen gehaakt die bovenin een kruis vormen zodat de lampion aan het stokje gehangen kan worden. De stokjes zijn trouwens op veel verschillende plekken te koop. Deze komt bij de supermarkt vandaan maar ik heb ze ook gezien bij boekhandels, sigarenwinkels e.d.
















Nu hopen op droog weer vanavond. De zin om te lopen is er in ieder geval en er wordt door onze jongste dochter hard geoefend op dit Sint Maarten-liedje:

"Elf november is de dag,
Da-hat mijn lichtje, da-hat mijn lichtje,
Elf november is de dag,
Da-hat mijn li-hichtje bra-handen mag!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten